Kärlek vid första ögonkastet



Här kommer bilder på mitt impulsköp! Det var det absolut första jag såg när jag kom in på Fretex (norska Myrorna) i lördags. Det är inte något antikt eller värdefullt kvalitetsporslin direkt och det var ganska dyrt för att vara loppis, kanske det dyraste loppisköp jag någonsin gjort till och med... Men titta på mönstret!! Orkidéer! Jag var bara tvungen, magkänslan sa: köp! Å det gjorde jag. 300 norska coronas fick jag laxa upp för 36 delar, men det tycker jag att det var värt! Jag hade nog ångrat mig i många år om jag låtit det stå kvar på hyllan! :)
Saker & detaljer | |
#1 - - Fröken Fräken:

För så många delar tycker jag verkligen inte att det var något överpris.. men jag förstår hur du menar.. allt på loppis ska ju kosta en tia som mest liksom.. ;-) Och fynd med kärlek-vid-första-ögonkastet-vibbar tror jag att det är olagligt att låta bli att köpa. Sedan behöver ju inte porslin vara stämplat med Uppsala-Ekeby eller Rörstrand för att vara fint, talar det till en så är det rätt läge för köp!



Aha! Hur går det med mässingssprayandet? Har också sprayat två ljusstakar i svart, och det blev sannerligen inte pjåkigt alls! Kan nog mycket väl bli mer. Har idag provat två olika sprayar som utlovade zinkfärg. Mnja.. den ena luktade så himla illa och den andra var glittrig! Sedan när är zink glittrigt??



Idag landade Ikea-katalogen i brevlådan. Den var väl..okej. VId en första genombläddring såg jag bara ett par lovande saker, och ingen riktigt jätteinspirerande miljöbild. Ska bläddra ett par gånger till och se om jag tycker annorlunda då..

#2 - - Katja:

Jättefina :) Me like!

#3 - - Anna:

Servisen är alldeles ljuvlig! :-) Jag förstår att du blev förälskad. Ha det bra! Kram Anna

#4 - - Jill:

Så fin! Och det var ju ett bra pris för så många delar. Man kan nog bli ganska snål på loppis, men hade man fått en hel servis för det priset på t.ex. Duka hade det känts supert.



Hoppas du haft en fin dag!

#5 - - Jenny:

Jag förstår att du föll för blomman - jättesöt på en servis :-) Här har det varit alldeles för dåligt med loppisbesök, men jag får förhoppningsvis chansen innan semestern är slut. Kram Jenny

#6 - - Mari:

Söta små kaffekoppar är underbart, var på secondhandrunda igår och så en massa härliga koppar.

Men man kan ju inte köpa och bara ställa i skåpet för där står redan några små gulliga kaffekoppar.



Kan förstå att du föll för dem....



Ha en bra dag!!

#7 - - J o h a n n a:

Så söta de var! Ha en bra dag! Kram

#8 - - A-C:

Den var verkligen fin! Kanske handmålad?

Måste bara säga att du tar så otroligt fina bilder, sånt härligt ljus och skärpa!

Jag bävar för när det nu blir mörkare dagar snart, hur ska man då få till några foton till bloggen?



ha en fin dag!

Ann-Christine

#9 - - Maja:

Supergulligt! Bra köp!

#10 - - Monkan:

De är jättesöta, och så fin form. Först läste jag bara 300 kronor och tänkte att nog för att jag har hört att det är dyrt i Norge, men det var ju verkligen enormt. Men 36 delar! Då hamnar ju saken i ett helt annat läge.



Jättefina bilder och så fint collage, som vanligt :-)

#11 - - Inspirera Mera:

Vilket vackert porslin du har köpt!



Svar: Ja nu är det bara ett par dagar kvar innan lanseringen. Det börjar bli spännande nu!

Kram Sandra

#12 - - Johanna:

Åh vilken underbar servis. Förstår varför du fastnade för det... alldeles underbart. Vänligen Johanna

#13 - - JUNITJEJ:

Ett perfekt impulsköp!

Upp