Här händer det grejor!



Oj oj oj! Helt galet! För ett par veckor sedan så trodde jag att jag skulle få gå arbetslös och skrota efter examen. Men nu har förutsättningarna ändrats radikalt! Riktigt radikalt! :) Både jag och Älsklingen har nämligen båda fått jobb (ett 7-månadersvikariat) på samma ställe...

...i Norge! Närmare sagt 100 mil från vår nuvarande bostad. Och vi börjar på måndag så vi flyttar i helgen! Som jag sa: helt galet! Men samtidigt riktigt spännande och roligt!

Vi ska hyra ut lägenheten här i Umeå och ett möblerat boende i Norge är redan ordnat. Kanske inte lika trevligt som här hemma, men internet och även svenska kanaler ingår iaf. Så jag kommer att kunna fortsätta blogga! :)

Men till det största problemet: Hur packar man för 7 månader? Hur ska alla saker rymmas i vår bil!? :D Jag vet inte än, men ni kommer att få följa fortsättningen på denna blogg, som allt mer börjar likna en reseblogg! :)

Japp, det var mitt tillkännagivande! Och en liten förklaring till att bloggen inte varit så aktiv. Jag vill tacka för alla glada tillrop om vår examen och be om ursäkt om jag missat att svara på en massa frågor den senaste tiden! Jag är lite disträ och ofokuserad i dessa tider! :)

Nästa gång jag skriver är troligen från Norge! Kram så länge!
Personligt | |
#1 - - Bokmalen:

Stort Grattis till er!! Å, vad spännande att flytta å det så snabbt!! Hoppas att allt går bra för er med flytten å de nya jobben.

Jag var i Usa i 1,5 år å hade 2 resväskor med mig... Tror man får tänka att man har det nödvändigaste för det går ju att köpa på plats oxå. Å sen går det ju att tvätta. Ta med det ni brukar använda mest... Det är mina "packningstips"/erfarenheter!

Kramen, Maria

#2 - - Iris:

Oj vad plötsligt! Och så spännande :) Grattis till er båda!



kram /Iris

#3 - - Tjohalia:

Åhh vad roligt, grattis till er båda!!

#4 - - SoffiZ-Oliwers mamma:

Men så skoj!! Lycka till!

#5 - - Annica:

Grattis grattis, till båda två. Vad spännande.



Lycka till

#6 - - Monkan:

Oj, grattis!!! Ja, det var ett väldans flängande till olika länder här ;-) Och nu, bums på en gång! Ja du, packa låter inte helt lätt. Jag ser fram emot många härliga bilder framöver från vårt trevliga grannland :-)

#7 - - Bea:

Vilken fin blogg du har :)

#8 - - Mrs. b:

Grattis - vad roligt!

#9 - - Jo:

Vad spännande och roligt! Ett stort grattis! Du kommer säkerligen att pyssla till ert nya boende så att det blir trivsamt, det med!

#10 - - Zizzi:

GRattis till er! Det där med packningen kommer nog att fixa sig tror jag. Och om ni skulle glömma en jätteviktig sak, så kan ni ju alltid ringa den som hyr er lägenhet i Umeå, och säga att ni kommer förbi och hämtar saken.

Kram cissi

#11 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Grattis till er båda! Så roligt och spännande! Kramar!

#12 - - Jill:

Så roligt! Välkommen "hit" får jag väl säga då. :-D



#13 - - Johanna.B:

Oj va kul, vilket äventyr ni ska ut på! Jag får önska er lycka till!



Kram

/Johanna

#14 - - Blomsterknoppar:

Grattis till jobbet.Låter spännande :)

Hoppas allt går bra med flytten. Mysig blogg!!

#15 - - Lilla jag:

Å vad bra att ni båda fick jobb. Stort grattis!

#16 - - Helen:

Grattis till er båda! Hoppas att flytten går bra, förstår ditt dilemma, man behöver ganska mycket saker för 7 månader!

#17 - - Fröken Fräken:

Ojojojoj! Frånvaron från bloggen ursäktad! Man får be om att få skaka tass med Pysselprinsessan och gratulera till jobbet! Men, det börjar som sagt att alltmer likna en reseblogg istället för pysselblogg. ;-) Så det kan bli!

Men nu slår det ju mig att du nu kan inventera det norska utbudet av tyger - du får helt enkelt agera min utsände tygkorrespondent! ;-) och ett nytt ställe att pyssla och inreda i!



Ja, det är bara att lycka till och se till att ni åtminstone kan se ut ur bilen för packningen, det är mitt heta tips...

#18 - - Sofia:

Ojoj, vad häftigt! Hoppas det går strålande för er! :D

#19 - - Milla S:

Åh.. jag ryser.. SÅ spännande och vad underbart livet är när man inte vet vad som väntar bakom nästa krön...

Lycka till med packandet och nya jobbet!

#20 - - Sebbes fruga:

Vad spännande! Hoppas att ni kommer att trivas med arbete och liv i Norge! Lycka till!

#21 - - Mari:

GRATTIS!!! Så härligt även om ni behöver flytta ett tag!!!



Kram och ha det så gott!!

#22 - - pysselpralinen:

Oh my god! vad superkul!!!

Härligt att ni båda fått jobb på samma ställe och härligt att ni kan bege er till ett land där man faktiskt kan tjäna vad man förtjänar efter flera års universitetsstudier. Skitkul helt enkelt.

Jag är riktigt glad för dig och din "klasskompis";-)



Jag hade bara fått för mig på nåt sätt att du läste till ssk men då hade jag fel. Jag är inte ssk själv men jag är inte helt obekant med sjukhusvärlden kan man väl säga utan att babbla för mycket om sitt yrke.=)

Nu ser jag verkligen fram emot att få höra spännande detaljer från inrednings/pyssel-Norge!

Lycka till!



#23 - - Kikan:

Grattis!!! Så himla kul!!! Vad skall du jobba med för något? nyfiken Och Norge där man tjänar så bra :)Stor kram från Kikan

#24 - - Anna:

Oj så spännande! Grattis! Vilken himla tur att ni båda fått jobb på samma ställe. Jag ser fram emot rapporter fra Norge! Kram Anna

#25 - - Malin:

Vad kul att ni fick jobb på samma ställe. Det är inte helt fel att prova på något nytt, och vem vet, ni kanske får för er att stanna kvar?! Lycka till med flyttandet!

#26 - - Johanna:

Grattis, vad kul! Ska bli spännade att läsa dina inlägg från Norge!



Lycka till med flytten, kram!

#27 - - Sofie:

Spännande! Och vad roligt att ni båda fått jobb! Kul också att prova jobba i Norge :) Önskar er all lycka med flyttandet och nya jobben!! Kram, Sofie

#28 - - Katja:

Vad roligt! :) Grattis! vad skoj! Hoppas packandet och resan går bra!

#29 - - Emma:

Ojojoj här händer det grejjor, man får gratulera=) Ha det bra, kramar emmsan

#30 - - Erica:

Gillar verkligen din blogg. Mycket inspirerande!

#31 - - Zassi:

Nämen vad spännande!! Stort stort GRATTIS =D vad kul!!



Ha det bäst.

Kramar

#32 - - Turquoise inspiration:

Stort grattis. Inte illa att få jobb så snabbt i dessa tider. Du har en utmaning att hämta i min blogg.

Tess

Upp