Idag är dagen...

...då julpyntet förpassas till källaren igen! Jag har hållt fast vid julpyntet längre än vanligt iår. Jag brukar ju i vanliga fall vara less till ungefär annandag jul. Men jag pyntade ju inte alls 2007 och denna jul fick jag ju en ovanligt liten dos av julpynt på grund av allt resande. Så jag antar att orsaken går att finna där.

Nu är julen i alla fall utstädad och nya projekt börjar poppa upp i huvudet. Jag hänger på Blocket och kollar om några intressanta fynd kan inspirera till stordåd i det snart inom en ganska nära framtid färdigstädade hemmet!

Här får ni en sista glimt av hur julen såg ut hemma hos oss!

Pynt | |
#1 - - Linda:

Alla tröttnar, men jag håller alltid kvar vid mitt pynt tills knut-dagen eller helgen innan. :)

#2 - - jenny:

här har också nästan all jul åkt ut. bara julstjärnorna som är kvar i fönstret. tröttnade ovanligt fort i år:-)

Kram/jenny

#3 - - Zassi:

Ojoj, jag har julen kvar nån dag till :)

#4 - - Fröken Fräken:

Det var ju inte så där in your face-juligt ändå. Med tomtar överallt, ren med släde, fullskaligt pepparkakshus och blinkande röda

ljusslingor. Så nog kan man ha det framme längre än till annandagen! Det var så fina kransar! Jag är svag för kransar, förmodligen för att jag inte kan binda några själv... Brukar tröttna själv snabbt ju, men jag har dröjt till nu med att ta ut granen...till balkongen där jag räknar med att få njuta av den ett tag till. För det är ju finaste granen ever.



Jag förstod väl att du är rätt person att uppskatta ett sjangdåbelt nytt tygskåp! Det visade sig inte var helt lätt att fota. Det är någon blank lack på det vilken gör mycket märkliga reflexer när man försöker fota.. och nu kommer jag på att jag kanske skulle ta och fota från insidan också så att man får se alla vackra dyrgripar som finns innuti - och hur mycket plats som fortfarande finns kvar... Aaaaaah, lycka!

Såg också ett himla fint ytterligare skåp på Blocket idag (nu börjar de dyka upp när jag precis köpt ett, vad är det för stil). Lite för litet dock, men klart man kan ju ha skåp till annat också!



Så vad står härnäst på pysselagendan? Jag funderar på en ny tygtavla men då måste jag åka in till stan imorgon, och man har ju blivit lite bekväm här hemma...

#5 - - sofia:

åh, pynt är så roligt! :D

#6 - - Annika:

Du hade väldigt fint julpyntat hos dig!

Men jag förstår att det är skönt att städa ut det. Jag väntar på att energin ska infinna sig här så jag också kan komma igång med undanplockningen.

Kram Annika

#7 - - Bokmalen:

Vi har oxå gjort oss av med julen idag! Å det känns så skönt!!! Kramen

#8 - - Milla S:

Blocket är kul och kan verkligen sätta igång hjärnan! Min jul tog definitivt slut igår...

#9 - - Ellas Inspiration:

Jag har också börjat rensa lite tomtar. Vill ha in våren nu!!



Kram Karin

#10 - - Annah:

Lyckans ost som har rensat ut julen. Jag är själv väldigt sugen på att göra det och jag ska se om det kan rymmas mellan alla skjutsningar till hockeyträningar i dag!?

Kram annah

#11 - - Monkan:

Julen ska bort här också vilken dag som helst men adventsbelysning tycker jag så mycket om så de får hänga kvar längsta möjliga tid, alltså till tjugondag knut...



Vilket härligt naturinspirerat julfixande du hade, coh vilka superfina paket ni hade under granen!

#12 - - Johanna:

Visst är det skönt att få bort julsakerna, men jag brukar sakna adventsljusstakarna...det blir liksom inte riktigt lika mysigt med lampor istället. Det är ju iallafall tur att vi går mot ljusare tider nu :)



Ha det gott, kram!!

#13 - - Katja:

Du har blivit awarded i min blogg :)

#14 - - emelie för overallt.blogg.se:

måste bara säga att jag tycker du har otroligt fina bilder på din blogg! keep it up! ;)

#15 - - jenny:

Tack för din fina kommentar inne hos mig:-)

Kram/jenny

#16 - - Emma:

Skönt att det är fler än jag som slängt ut julen=)Det är kul så länge den varar men jag slänger gärna ut den fort!!! Vilka underbara kransar du har på väggen=) Ha det bra, kramar emmsan

#17 - - M:

Jag städade ut julen för några dagar sedan jag med. Jag saknar den redan. Med allt mys och god mat. =)

Upp