Nytt i stugan



Nu när hyacinterna har vissnat behövs lite ny fägring här i stugan! En hjärtan på tråd på hjärtbåge har fått flytta in i köket. Ackompanjerad av oputsade ljusstakar och tre små vitmålade hjärtan av den självtorkade leran jag bloggat om tidigare. Ja jag vet, jag har dille på hjärtan! Det har kommit med åldern! Å jag verkar ju inte bli yngre! ;)

Sen vill jag passa på att tacka Candygal för utmärkelsen! Det värmer! Tack!
Krukväxter | |
#1 - - nenne:

Hihi jag överlevde en hel dag utan te!!!

Det var en snäll en på jobbet som köpte latte på stan till och med!

Fint julpynt ni har, speciellt kransarna :-)

Kram kram nu ska julen uuuuuuuuuuut!

#2 - - Matilda:

Dom säger att Hjärtan på tråd ska vara så lättskött, men jag lyckas då alltid ta död på dem, ändå är jag ganska van med blommor, förstår inte vad jag gör fel...

#3 - - Fröken Fräken:

Jag har faktiskt lyckats hålla min Hjärtan på tråd vid liv i snart ett år nu! Så nu tror jag att jag är mogen för att köpa en till minsann. Min far, som brukar ta död på alla växter, har en gigantisk Hjärtan på tråd, den är som en egen minidjungel. Jag undrar hur han gör?! Din på en hjärtformad ställning var ju jättefin. Nu har jag ju fått bättre tänger av herr Fräken i julklapp (han kan verkligen konsten att ge bort romantiska klappar...hihi! Jag ville faktiskt ha sådana så!) så nu kan jag förhoppningsvis böja till bättre blomställningar.



Nej, inte går det att dra ned på pysslandet! Jag blev så otroligt uppmuntrad av alla glada tillrop igår så jag satte igång att göra en ny tygtavla med boksstavsschablonerna, håller på och grejar med tre kuddar och ska sätta igång och måla en korg strax. Det är ju sista dagen på ledigheten... panikartat yl Höll på att köpa lite lera till egna kreationer igår, men jag tänkte att jag kanske skulle slutföra det jag håller på med först nu.



Ska försöka islyktan som står kvar, fast jag vet inte hur den ser ut just nu med de väldigt varierande temperaturerna som varit. Men de är jättelätt att göra, man behöver bara ha minst -15 ute för att de ska frysa till.



Lycka till med de akademiska begivenheterna! Jag håller tummarna för att allt ska gå bra!!

#4 - - Lilja's Corner:

Det är både mysigt och hemtrevligt med hjärtan tycker jag! Ett hjärtan på tråd har jag länge funderat på att skaffa, kanske jag ska göra slag i saken nu.

#5 - - Anette:

Hej,vad roligt att kika att kika in hos dej.

Så mycket inspiration du bjuder på här.

Du frågade om mina betongklot.Jag klippte sönder ett par bollar,:),och fyllde i.man får dom inte exakt runda,för det pöser ut lite,men jag tyckte ändå det blev rätt ok.

kramar Anette

#6 - - J o h a n n a - Inredning och pyssel:

Så fint du har pyntat! Jag gillar också hjärtan! Kram

#7 - - Malin:

Kul att jag ramlade in hos dig. Kikade bakåt bland dina inlägg och såg att du varit på Island nyligen. Jag som har Island på listan över kommande resmål är så himla nyfiken på vad du tyckte. Var det så spännande som folk säger? Jag vill ha vacker natur, lite upplevelser och bra shopping.



Kram Malin

#8 - - Katja:

Ååh så fint :)

Jag gillar också hjärtan, men inte sambon så det är lite sparsmakat, i alla fall det han lägger märke till :)



Hoppas du har en fin kväll!

#9 - - Milla S:

Vackert!!

#10 - - Jo:

Hjärtan på tråd är en väldigt rar växt som passar perfekt med vita små lerhjärtan! :)

#11 - - Anna:

Så härligt vårigt det ser ut. tack för inspirationen :-)



Ha en bra kväll!

#12 - - Helen:

Hej! Verkligen fina hjärtan, så sugen på att göra några själv.

Du har en award inne hos mig.

#13 - - Camilla:

Tjopp! Vilket otroligt fint julpynt ni hade. Granen var helt underbar:) Men jag förstår att du blev less, jag är likadan. Tog bort det i helgen som var. Gulligt du har pyntati köket, romantisk stämning över det hela! Ha det fint

#14 - - Sus i Hus:

Fint det blev och vilka söta hjärtan du har gjort. Jag springer runt med växter och tycker att jag har för många men ändå inga i rätt storlek...Nåja

Go helg på dig

#15 - - Linah:

Precis likadana ljushållare köpte jag på second hand i somras. Tycker så mycket om dom. Alltid kul att kika in här och du förtjänar verkligen din utmärkelse. Kram

#16 - - jenny:

Hjärtan på tråd är en av mina favoriter. Tycker de är så fina:-)

Hjärtana du gjort är jättefina.

Grattis till utmärkelsen också, det är du värd.

Kram/jenny

#17 - - Mari:

Hjärtan på tråd är ju så fina, attans att jag inte ens kan överleva såna. Kanske ett nytt försök borde göras. Mysigt med oputsade ljusstakar.....



Ha en bra dag!!

#18 - - KREATIVA DESAJNA:

De små hjärtanen är fina att dekorera med, hälsar Desajna

Upp