Norgeköp


























Jag har spanat in en del härliga inredningsbutiker här i krokarna. Och då menar jag ca en timmes bilfärd från dalen där vi bor! :) Ålesund är som sagt närmaste staden och där finns ett par fina affärer. Sen finns det ett shoppingområde en bit hitanför stan där bla Panduro, Åhléns, CO och några nya stjärnor återfinns.

Inga stora inköp har gjorts än, men två små bokstäver har inköpts från butiken Tante Bruun. Jag valde min och Älsklingens initialer och nu skulle jag bara vilja ha ett passande &. De pryder nu kanten på furuhalvpanelen i sovrummet. Tänk om den hade varit vit! :D
Lägenheten i Norge | |
#1 - - Evelyn på DesignPoint:

Måla, måla ;)

Kram, kram!

#2 - - Malin:

Fram med penslarna!!! :) Snygga bokstäver! Kram

#3 - - Sandra:

Bokstäverna är jättefina.

#4 - - Jo:

Tante Brun? Är det en filial till systrarna Grön eller vad de heter i Danmark? ;)



Tur att du har lite pysselbutiker i närheten, så du kan fortsätta att pyssla! :D

#5 - - Bokmalen:

Det var fina bokstäver!! Jag har oxå köpt våra initialer, M&M. Gillar det skarpt.

Vad kul å bra att du har en det butiker att shoppa loss i!!

Kramen, Maria

#6 - - Fröken Fräken:

Tur att du hittat lite härliga inredningsaffärer nu då. Med tanke på att det verkade skralt på loppisfronten. Vad är bokstäverna gjorda av? De var snajsiga!! Jag skulle vilja ha ett &-tecken också, helst i rostig plåt som mitt A är i, men det verkar rackarns svårt att få fatt i!!



Börjar det bli lite lugnare nu så att du hinner göra annat än att jobba? Jag längtar sååå till påsk så att man kan påbörja lite mer rejäla projekt. Jag har börjat fundera på om man kanske kan ta och måla tygskåpet då? Jag är så väldigt less på dess brunorangea färg!

#7 - - A-C:

Heeeej där borta i Norge!

Kul att höra att ni börjar vara installerade på nya stället.

Ooooo - shopping i nya spännande butiker! Härligt!

#8 - - Jill:

Verkar vara en mysig butik. Fina bokstäver!

#9 - - J o h a n n a - Inredning och pyssel:

Vilka fina bokstäver! Ett bra köp! Hoppas du hittar ett &. Kram

#10 - - Sofie/Syssla:

Vilka jättefina bokstäver! Hihi, ja hade varit väldigt passande med ett & där emellan :) Kram!

#11 - - pysselpralinen:

Sån tur att det finns schyssta inredningsbutiker även i detta grannland! Nu har du väl snart koll på varenda butik i Norden som är värd att känna till. Du får lista dem, Pysselprinsessans Norden-tips!



Jag känner igen mig i den där tanken "tänk om det ändå hade varit vita väggar, eller inte brunt kakel, eller plastmosaik" osv. Är inte alltid så himla lajbans att hyra i andra hand och vara inneboende om ägarna har halvtaskig smak. Men var det så att ni skulle flytta framöver, eller är det något jag drömt? :-)

#12 - - Monkan:

Va?! Panduro och Åhléns? Men det är ju lysande :-) Och om de har såna resurser så har de kanske en färgaffär också :-)

#13 - - johanna:

Vilka fina bokstäver!!

Nu ska jag kika vidare i din blogg!



Ha en bra vecka

//Johanna

#14 - - johanna:

Vilka fina bokstäver!!

Nu ska jag kika vidare i din blogg!



Ha en bra vecka

//Johanna

#15 - - Junitjej:

Vilka snygga bokstäver!!

Upp