Att leva i nuet



Att det ska vara så svårt att leva i nuet. Just här, just nu. Inte imorgon, inte om ett år, inte igår, inte för 10 år sedan. Just nu, bara...

Det är inte lätt, och det har absolut inte varit lätt nu när vi bott i Norge med uthyrd lägenhet hemma i Umeå. Tankarna har alltid letat sig fram i tiden, eller tillbaka till tiden då vi bodde hemma. Så för en tid sedan tog vi ett beslut. När andrahandshyresgästen ville flytta ut ur vår kära vindsvåning sa vi upp den. Så nu är alltså Norge vårt hem. Absolut inte för evigt, men just nu, just här.

Vi kommer såklart flytta tillbaka till Sverige. För framtidsplanerna finns fortfarande i Umeå, och det finns många till och med... :) När vi flyttar tillbaka vet vi dock inte. Vi skall leva lite i nuet först! (Eller i alla fall försöka!)
Personligt | |
#1 - - Bokmalen:

Vilken otroligt vacker bild!! ;) Ja, jag förstår vad du menar med leva i nuet. Det är ju jätteviktigt om än svårt emellanåt. Brukar ibland tänka på det man fått höra att nuet är ju det enda vi är "lovad" som vi vet med säkerhet. Det som har varit har varit å det kan vi inte göra nåt åt å det som kommer, ja, det får vi njuta av när det kommer... Men ja, det är lättare sagt än gjort. Speciellt när man bor på annan ort.

Hoppas ni försöker njuta av erat liv därborta å ta tillvara er underbara miljö!!! ;)

StorKramen, Maria

#2 - - Guro:

Så fint! Jeg husker også på det av og til...tenkte senest på det da jeg kjørte mot jobben i dag tidlig! "Åh, nå må jeg ikke stresse med alt jeg skulle ha gjort! Nå må jeg bare nyte denne morgenen med oransje himmel og kjenne at det er godt å ha ei lita jente og en god mann hjemme!" ;) -det tenkte jeg..

Takk for at du minner oss på det!

#3 - - Little Miss Splendid:

Jag tror att ni fattat ett mycket klokt beslut. Man blir så lätt kluven om man bor på flera ställen och dessutom innebär det en stor lättnad att inte vara bunden av en miljard "tänk om..."!

#4 - - Mrs. b:

Vilken härlig bild!

Beslut är alltid skönt att ta, då slipper man det jobbiga grubblandet.

#5 - - Mari:

Tycker ni gör helt rätt, man är bara ung en gång och kan vara mer "rörlig". När man bildat familj blir ju förutsättningarna andra. Tror oxå som någon skrev innan att man blir kluven när man bor på två ställen.



Ha det så gott!!!

#6 - - Nina:

Ett modigt beslut! Det ÄR svårt att leva i nuet. Själv är jag också en sån som tänker "sen, då..." Men jag tror jag har blivit bättre på det.

Vilken underbar bild! Tänk att få bo i ett sånt landskap för en tid, ni är lyckliga ni!

#7 - - Anna:

Vad skönt att ni fattat ett beslut. Jag önskar er all lycka till med de kommande planerna :-) Kram Anna

#8 - - Vardagstugg:

Helt rätt =) Ta vara på nuet, Sverige finns kvar när ni vill tillbaka!

Vacker bild!



Kram Annelie

#9 - - Fröken Fräken:

Nämen tänka sig! Jag som trodde att det snarare skulle bli tvärtom - uppsägning av lägenhet i Norge och flytt tillbaka till vindsvåningen. Men å andra sidan kan det nog vara skönt att bara ha en bostad att koncentrera sig på i taget.

Undras om det är i sådana där vildmarksmiljöer som jag ska vistas i de närmaste två dagarna? Kick-off minsann, det kan sluta hur som helst.

#10 - - Elin:

Jag önskar Er all lycka i nuet och i framtiden! Ser framemot att få fortsätta och läsa din blogg.

Mvh Elin.

#11 - - Milla:

Inte lätt att leva i nuet alla gånger.. men dock väldigt spännande!!

Kram

#12 - - pysselpralinen:

Ja, tänk vad det är svårt att leva här och nu och inte ständigt tänka framåt... Det där vet jag verkligen allt om. Men jag måste säga, att jag har blivit mycket lugnare sen jag flyttade från Stockholm. För nu lever jag mycket mer det liv jag vill. Jag har inte allt, men det mesta är så mycket bättre än det var innan.



Det tar verkligen tid innan man kan känna sig hemma på en ny plats. Men framför allt handlar det nog om ifall man VILL känna sig hemma där. Hur som helst tror jag att det i alla fall är lite lättare när man vet att det är en begränsad tid. Och under den begränsade tiden verkar det ju som att ni har en ganska fantastisk utsikt att njuta av. Och det kan ju underlätta längtan liiiite i alla fall. Kanske.:-)

#13 - - Monkan:

Stort beslut men det kanske är bra, om ni inte har något slutdatum för Norge, och man vet ju aldrig var ni hamnar nästa gång - du har ju faktiskt inte avverkat alla Nordiska länder än ;-)



Sagolikt fin bild!

#14 - - dahlarna:

Vilken otroligt vacker bild! Man behöver verkligen påminnas om att LEVA HÄR & NU! Att fånga dagen! Du skriver bra om det! Ta hand om er i Norge! Ha det så bra! KRAM!

Upp