Pepparkakshuset



Här kommer en närmare bild på årets pepparkakshus. Efter egen ritning knåpade vi ihop det lagom till första advent. Det vi dock inte tänkte på var att pepparkakorna faktiskt svullar ut lite under gräddningen, så skorstenen fick tjocka lager med kristyr för att passa på taket. :) Pyntningen är enligt tradition designad efter devisen more is more!
Övrigt pyssel | |
#1 - - Annica - mamma till Elias:

Vilket fint pepparkakshus =)

#2 - - axelina:

Tjusigt! Kreativitet på hög nivå:)

#3 - - Fröken Fräken:

Jo, man har ju också bakat pepparkakshus men utan sådär jättelyckat resultat.. så jag blir impad när jag ser att ni har t.o.m tillbyggnader och skorsten! Det blev nog med bara fyra väggar och tak för mig.



Aha! Så det var alltså Lill-gardiner! Jag har haft sådana, men jag klippte lite för mycket bort för dem. Högvattens-varning! De är ju inte helt enkla att få raka när man klipper, så HUR har du gjort? Det kan ju hända att jag kommer mig iväg till Ikea på lördag, så då kan det bli inköp. Förmodligen kommer jag att vara helt ensam där ;-D

#4 - - Monkan:

Ja pepparkakshus blir ju bara finare ju mer man piffar :) Kanonfint hus.

#5 - - Fotograf & Pysslaren Batt:

Hejsan, sugen på att delta i min Pyssel tävling?

Här har du länken:



http://kortochsont.blogg.se/2010/december/tavling.html#comment , besök gärna mina andra bloggar:



Http://Batoulfoto.blogg.se och Http://battdesign.blogg.se ! , Ha en skön jul!

Upp