Påskpynt i svart och vitt


I köket är temat för påskpyntet svart och vitt. Jag har inte ansträngt mig så hårt i pyntandet då vi ska till svenska fjällen över påsken. Men jag piffade i alla fall upp kvistarna som redan stod i köket med urblåsta ägg som jag stöpplat (dvs kökssvampat) med vit hobbyfärg för att få lite struktur på.

Sen hittade jag igen två ägg som jag hade format i självtorkande lera förra påsken. De var omålade, men nu målade jag dem vita med svarta prickar. Prickarna gjorde jag med hjälp av en stämpeldynefärg och en tops. Det var ett ganksa smidigt sätt att få jämna prickar, något som kan vara lite klurigt med hobbyfärg och pensel.

Pynt | |
#1 - - Therese:

Snyggt med svart/vitt pynt som kontrast till allt dte gula, bra tips!

#2 - - Anna:

Jag tycker att du lyckats jättebra med påskpyntet även i år :-) Smart idé det där med att göra prickar med hjälp av tops. Kram Anna

#3 - - pysselpralinen:

Svart och vitt påskpynt tycker jag ser väldigt snyggt ut. Här blir det nog inte så mycket påskpyntat för vi ska också resa bort, söderut, men jag blir väldigt inspirerad både här och där så kanske skulle jag försöka piffa till något...:-)

#4 - - Rijo:

Jag har ett tips till att göra någorlunda prickar: om du tar baksidan på en pensel, doppar i färg och duttar. Olika mycket färg, olika tjock pensel och olika hårt, ger olika prickar =).Prova, jag tycker det är lättaste sättet. Fina bilder du har..

#5 - - Jenny:

Tycker du pyntat jättefint, lagom är alltid bäst :-) Och svart och vitt kan sällan bli fel! Kram Jenny

#6 - - Jill:

Vem har sagt att påskpynt måste vara gult? Läcker med vitt och svart!



Hoppas du får en härlig påsksemester. Vi far till Sverige vi med, ska bli skönt att komma bort från vardagen ett tag.



Ha det fint!

#7 - - Ensamma mamman:

O va fint du har gjort! Riktigt härligt påskpynt. Snyggt och stilrent och alldeles lagom. Kram

#8 - - BlomsterDesign:

Åå va fint det blev :)

Kram elli

#9 - - Vardagstugg:

Glad påsk önskar jag dig! Hoppas helgen blir mysig!



Kram Annelie

#10 - - Katja:

fint! himla stilrent :)

#11 - - Lessi:

Väldigt snyggt och stilrent tycker jag.

#12 - - milla-andante:

Så fint och vilket toppentopstips!!:)



Så tankeväckande du skriver om fri tid... och tänk vad tankar kan sätta igång... en flytt hem igen...!

Välkommen säger jag!!

KRAM

#13 - - Fröken Fräken:

Hej hej! Hur går det, håller ni på och packar än, eller väntar ni till dagen innan? :-D



Nä, städa kan killar inte heller. Jag har ju nämnt herr Fräkens benägenhet att lämna framme plastpåsar överallt? Den benägenheten har på intet sätt minskat. Dammsugning verkar inte heller vara rätt sysselsättning för honom, om man vill ha dammsuget överallt, och det vill man ju som du skrev..



Tack för zinksprayartipset! Måste rusa till Jula! Snart börjar det äntligen börja bli tillräckligt varmt för att man ska kunna ägna sig åt lite seriös spraymålning utomhus, jag började bli lite omtöcknad av att spraya nere i källaren...

Upp