Vårteckensutmaning 2011


I år tänkte jag vara med i Humlebackens vårteckensutmaning. Tanken är att dokumentera de vårtecken man finner under helgen. Klicka på bilden i sidospalten för att läsa mer.

Dagen idag var verkligen en perfekt dag för att starta med denna utmaning, för idag har jag upplevt flera vårtecken:

♥ Det var ljust när jag klev upp
♥ Takdropp
♥ Första joggingrundan
♥ Solen värmer faktiskt lite granna

Men det som ändå är det största vårtecknet enligt mig är det jag har försökt fota på bilderna ovan. Nämligen dammet. Ja, för mig är det i alla fall en vändpunkt när det har blivit så pass ljust att man börjar se att det är dammigt inne igen! :)
Saker & detaljer | |
#1 - - Sofie:

Vilket härligt vårtecken och ack så sant! När dammet börjar synas betyder det även att solen har börjat synats mer :)



Kram, Sofie

#2 - - Kicki:

Ja det är väl möjligen en av de väldigt få nackdelarna med vårvintern. Men man får ta det onda med det goda! ;)

#3 - - ♥ Carina ♥:

Ja, att man ser dammet, det tar vi som något positivt :)

#4 - - Mimmi:

Ja, det har du rätt i! Även hur fönstrena INTE ser rena ut! Mindre bra vårtecken...?



Kram Mimmi

#5 - - Fröken Fräken:

Tänk idag var det faktiskt ljust ute när jag gick hem från jobbet! Och det berodde inte på att jag smet tidigare ;-) Nu väntar jag bara på mera takdropp och att snöhögen a k a skidbacken utanför fönstret ska smälta bort. Jag tycker att snön ska vara borta lagomt till helgen! :-)

#6 - - Nanna:

Sol? Lyckost dig... suck :(

#7 - - Jill:

Hi Hi!

Ja, dammet börjar onekligen synas igen. Och de extremt skitiga fönstren. Får ångest varje gång jag tittar på dem... :-)



Ha det gott!

#8 - - Thessan:

mysig blogg du har!

#9 - - Viveka på Humlebacken:

Takdropp.. I like!

Upp