Att fylla en hylla


Ovanför skrivbordet i vardagsrummet har vi äntligen satt upp två hyllor för förvaring. Här ska förvaring av diverse nödvändiga prylar samsas med ögonfröjd. Jag har gått i några dagar och funderat och flyttat runt på hyllorna och jag är inte riktigt där ännu. Kanske måste några fina burkar eller lådor införskaffas som komplement till förvaringen jag har sedan tidigare.

En plättar på tråd har i alla fall en given plats. Tror jag... I patinerad terracottakruka med ett nysilverfat under fötterna. Nysilverfat kan man ju fynda på loppis för en guldpeng och detta var urspungligen inköpt för ett betongprojekt. Det projektet blir kanske av i sommar men så länge får fatet verka på hyllan.

Trevlig helg på er!
Vardagsrum | |
#1 - - Jill:

Ser fint ut tycker jag. Men visst är det så att ibland måste man få gå och plocka och fundera lite, för att få till det exakt som man vill. Vackert iaf med plättarna i den patinerade krukan.



Önskar dig en riktigt fin helg!

#2 - - Nina:

Ja det är knepigt att få till just den där rätta balansen, men det du visar ser ju bra ut!

Plättar på tråd är något som jag aldrig lyckas med. Under mina försök har jag antingen vattnat för lite eller för mycket och plättarna skrumpnar på ett par veckor...



Ha en skön helg!

#3 - - Fröken Fräken:

Det är knivigt med hyllor! Jag får ju inte riktigt till det som jag vill på min hylla i köket, och funderar nu på om jag ska ersätta den med en tallrikshylla. För visst kan man ha en sådan i alla rum utom badrummet?!



Mäh! Ja, jag tänker alltså på stylingtanten på loppisen som tyckte att man skulle lämna tomrum. SJälvklart är ju principen, ja jag skulle t.o.m vilja säga att lagen säger att det ska vara fullt med grejer överallt. Idag var jag på en loppis där det inte var så... hmpf.

Upp