Vackert förfall

Är det bara jag, eller är det inte något vackert med vissnande tulpaner? Många tulpansorter vissnar med en viss värdighet tycker jag! Som till exempel dessa vita jag fick förra veckan! :)



Tulpanskötseltips:
♥ Snitta tulpanstjälkarna rakt av med en vass kniv.
♥ Sätt i vas med kallt vatten. Hur mycket vatten du har i vasen spelar ingen roll, de kommer att växa ändå!
♥ Ge nya snittytor och byt vatten varje dag.
♥ Ställ svalt på natten om du orkar.
♥ Undvik att placera dem nära fruktfatet.
Snittblommor | |
#1 - - Jill:

Ja, du har helt rätt. Det är med viss värdighet tulpaner vissnar. Vackra då också.



Hoppas du har en fin onsdag!

#2 - - Bokmalen:

Här har du en till som gillar dom när dom är utblommade. ;) Bilder kommer nog under veckan...

Kramen, Maria

#3 - - Anna:

Jag kan inte annat än att hålla med. Utblommade tulpaner är otroligt fina! Kram Anna

#4 - - Petran på DesignInsight:

Bra med tips! =) Älskar tulpaner men de lever ju inte allt för länge, kanske lite bättre med dina tips =)

#5 - - Monkan:

Aha, fyllt år, gratti i efterskott!



Ja tulpaner är verkligen fantastiska i alla stadier. Snitta och byta vatten varje dag var ett bra tips, det måste jag testa nästa gång. Måste nog köpa tulpaner imorron bara för att få testa :)

#6 - - Karina:

Håller helt med dig om att halvt vissnade tulpaner är jättevackra! De blad som blir fula, kan man ju klippa bort och korta stjälkarna.

Upp