Nytt till Glenn (och Ralph)



Idag har Glenn fått sig en ny myspuff på sin självvalda mysplats. Jag hittade en korg på Coop (jajamensan, jag körde dit själv!) och sydde till en beige rund kudde i linnetyg och lade i. Glenn verkar riktigt nöjd även om de båda verkade lite skeptiska i början. Jag undrar vad de limmat eller målat korgen med, som luktade så spännande! De stod båda länge och luktade, men efter några timmar fick den nya korgen godkänt.

Å förresten! Tack för alla kameratips!
Tyg och Sy | |
#1 - - Livet i byn:

Så mysigt, klart Glenn ska ha det bästa :0)



~Livet i byn

#2 - - Evelyn, i hemmet:

Svar: Jag har en Canon EOS 400D. relativt nya. Inga objektiv alls, bara det som kom med, Canon EF-S 18-55mm kit. Jag gillar menyerna och greppet på Canon bättre, men å andra sidan har jag inte så överdrivet mycket att jämföra med, så jag ska egentligen bara vara tyst ;)

#3 - - L:

Kolla vilka gosiga katter! Nä, nu fick jag kattlängtan, alltså sån längtan som man får när man väldigt gärna skulle vilja ha en spinnande kattkille som kommer och stryker sig mot ens ben när man sitter och bloggar - men inte kan ha, eftersom man bor i en etta! Typiskt!



Det blev fint med korgen. Mysigt att han gillade den.

Grattis till körkortet! Visst är det alldeles underbart att plötsligt kunna köra omkring alldeles själv. Fast man undrar ju i början hur i hela friden dom kan släppa iväg en ensam !!! (iaf gjorde jag det ;-))



Hoppas det går bra med pysselinspirationen!

#4 - - Ritha:

Använder inte skärmen. Är dock iof van det från min Poweshot 640 som jag har. Men som "proffsen": Så ska man kika i "ögat" och fota. =D

Man blir stabilare på handen tror jag om man inte använder skärmen. Men det är nog en smaksak.

Kram

#5 - - Heléne:

Ett tips, är just nu påväg å beställa Canon 400D från www.japanphoto.se dom har den som erbjudande för 4.444:-!! Men tror bara de gäller tom idag...

#6 - - Nenne:

Fika låter trevligt!! Jag kommer jättegärna, hör av dig när!

Jag glömde ju skriva om vart jag köpt kameran,

www.cyberphoto.se

Det ligger i Umeå och där testar dom alla kameror själva och ecenserar på hemmsidan.

TOPPENBRA!!

Vi köpte NikonD60-paketet för 5990 och nu har Nikon en kampanj, man får en blixt på köpet värde ca 12-1300 kronor. Den får man hemskickad från Nikon efter att man skickat kopia på kvittot.

Om du inte hinner köpa kamera innan vi ses så kan du få testa min när vi sammanstrålar!

Vilken superfin bädd kissarna fick, bra pysslat!

Kram på körkortsprinsessan!

#7 - - Nenne:

Nejnej vänta nu blev det fel S

Vi köpte ju värdepaketet och det kostade 6550!

Såja...tjing!

#8 - - Jessica:

Vad fint det blev! Grattis till körkortet!

Vad blir det för kamera då? Själv så ska jag köpa en Nikon D60 så fort alla andra hål är täppta..hahaha

#9 - - Ulli:

Grattis till körkortet! Coop har faktiskt börjat få in en del snyggt på heminredningsfronten. Fin korg. Förstår att lilla kissen tycker om den.



Ha det så gott!

Kram Ulli

#10 - - Camilla:

Åh vad fint det blev i katt-korgen, förstår att den var populär, för en sån mysig sovplats kan de ju bara inte ge "korgen" eeeh Den var dålig...! ;) Hoppas du hittar rätt i kameradjungeln:D

#11 - - Malin:

Åhh så mysigt kissarna har fått det!

#12 - - Fröken Fräken:

Jag har varit och fingrat på de där korgarna åtskilliga gånger, men jag har inte riktigt kommit på vad jag ska ha den till, kattlös som jag är, samt att jag ju köper så mycket korgar kors och tvärs på alla loppisar, så jag har strängeligen förbjudit mig själv från inköp (jag köpte två glasvaser istället....) Kan tänka mig att det tar ett tags kattbevakning innan nya sovmöbler blir godkända...



Jag vet som inte vad jag tycker om de där koskinnsdynorna, likadant som koskinnsmattorna, jag skulle förmodligen inte kunna släppa tanken på att det ligger en DÖD ko där... Men de har tjuuuuusiga nya tyger på IKEA, Stockholmstyget med blad på i nya färgställningar, svart med vitt mönster bl a, mums!!



Herregud, 30 riksdaler, det var då att ta i! Då hade jag ju blivit ruinerad.. ;-) Nej, har faktiskt FÅTT karmstolen. Av min mammas gamla jobbarkompis fd mans farbror! (den du!!) Den hade en gräslig yllig grön dyna, även på ryggen, men det åkte ju väck på direkten!

Var är de nya gardinerna? Hur ska jag kunna hålla mig tills det kommer bilder på dem?!! Jag springar fram och tillbaka i vild panik!!! (jag har verkligen perspektiv på saker och ting..)



Nu blir det Poirot. Får se vem som är mördaren i filmen...

#13 - - Piffa och puffa:

Hur gör man för att få sitt djur att gilla en mysplats? Jag har en liten hund som inte alls vill ha någon egen sängplats. Hon vill bara ligga vid mina fötter då jag går och lägger mig. På dagarna ligger hon på golvet lite överallt. Jag har köpt tre olika mysplatser i form av Biabädd, korg och madrass men hon tittar inte ens åt dem.

Kram Anette

#14 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vilken lyxig myskorg dina katter fick! Kram Sandra

#15 - - Katja:

Very nice! söta kissar :)

Upp