Projekt färga korgar

Jag funderade ju tidigare på att färga mina småkorgar från Ikea. Nu har jag gjort slag i saken och påbörjat projektet. Den minsta korgen i serien fick vara försökskanin innan jag vet hur bra färgen sitter. Eftersom jag har bomull och tops i de större så är det ju inte så kul om det blir svarta flagor... Jag köpte sprayfärg (på Chlas Ohlsson) som även funkar på trämaterial, så det borde fungera tycker jag!

Att spraya gick ganska bra. Det var lite svårt att få färgen att gå ner i alla springor, men det blev ändå hyfsat resultat. Det ser ut som grå färg på bilden, men det är matt svart i verkligheten. Jag återkommer med bilder och utvärdering om hur slitstarkt det blev efter färgen torkat och jag har öppnat och stängt locket hundra gånger eller så! ;)

Färg och pensel | |
#1 - - Malin:

Här fixas det ser jag:) Själv har jag precis målat en spegel:P Bilder kommer. Kram

#2 - - Sandra:

Jag har använt samma sprayfärg, det ska bli spännande att se hur det fungerar på dina korgar. Kram Sandra

#3 - - Fröken Fräken:

Jag har ju en vägghängd korg med extremt mycket vrår, från IKEA, men jag hittade den inte på deras hemsida (har du sett de nya tygerna http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30140179 och http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10133797 ? Särskilt Inger med bladen verkade mycket lovande!) Den försökte jag först måla på vanligt sätt men det gick ju inte. Men sprayfärg funggerade ypperligt. Jag undrar fortfarande om det går att doppa korgar i bets? Jag skulle vilja ha korgar som är ljusgråa, så att man fortfarande ser ådringen liksom. Och då är bets det enda jag kommer på.



Nämen alltså vilken knasbutik! Och second hand dessutom, man kan ju möjligen förstå det om det vore diamanter som låg ute på hyllorna, men kaffekoppar och ljusstakar! Ska jag komma och hytta med näven åt dem?!?



Fortsätt pyssla!! (jag har sytt nya sofföverdrag idag. Vilken pärs!!)

#4 - - Soya:

Också en bra idé. Ska göra om i badrummet men måste vara väldigt ekonomisk, så då passar det ju perfekt att förnya det man redan har. Väntar med spänning på utvärdering.

#5 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Jag har också de korgarna. Den största har dock spruckit i locket, men jag ska nog försöka laga den för jag gillar korgarna. Ska komma ihåg detta ifall jag också vill förändra mina. Bra tips! Kram

#6 - - Sandra:

Å vad spännande att se hur det blir när du har sprayat dom, hur färgen håller å så. Jag har med den burkarna och det är ju en riktigt bra idé att spraya dom. Kram

#7 - - Monkan:

Inte tänkt på att man kan fodra, åhå, nu hamnade nog kronan lite på sned Prinsessan ;-) Fast jag kan ju inte skryta med att det var min idé direkt... Nåt jag sett för länge sen på Fridas Gård.

Upp