Första advent

Åh! Första advent är kommen! Härligt! Första ljuset är tänt! Men julkänslan lyser tyvärr fortfarande med sin frånvaro och det hänger nog starkt samman med att jag inte har julpyntat något.

Att missa julpyntandet för andra året i rad är faktiskt nästan en plåga, så jag kunde inte hålla mig från att köpa lite grejor till att göra en adventsljusstake att ha här på Island! :) Jag kommer ju faktiskt att hinna tända de två första ljusen här i Akureyri, sedan ett i Reykjavik och ett hemma. (Här kan ni förresten se förra årets adventsljusstake.)




Ljustaken är en blandning av grejor från bland annat Bloomingville och House Doctor inhandlat i underbar butik som heter Sirka. Den butiken skulle gärna fått följa med hem till Umeå! :) De söta små sifferetiketterna skall egentligen vara fastknutna på ljusen, men jag glömde att köpa snöre till det! Å något pysselgrejslager har jag ju inte här... :)

Jag passar på att tacka för alla kommentarer och önska en trevlig första advent till er alla! Kramar från Island

Pynt | |
#1 - - Jill:

Så fint det blev. Gillar verkligen bladen i zink.



Ha det bra!

#2 - - Jo:

Jag tycker att du fick till ljusstaken rikigt bra, den är jättesnygg! Synd att du missar en del av pyntningen! Själv är jag ju inte så där överdådig när det gäller julpynt, även om jag pyntar en del. Jag vill liksom inte bli trött på det för julafton. Men jag tycker att det är fint hos andra som fixar rejält inför julen! :)

#3 - - Annika:

Så fint! Så härligt med de röda äpplena.



Kram Annika

#4 - - matilda:

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

#5 - - Monkan:

Jättesnygg ljusstake och så fin ihop med det röda. Ljus är ju i alla fall det viktigaste julpyntet.

#6 - - Anonym:

va fin den va :)

hoppas du haft en trevlig helg

kram nadja

#7 - - Smamman:

Jättesnyggt ;-) Ifall den inte får plats på hemvägen har du härmed en spekulant. För oss blev det ingen trip till Akureyri. Har en bil som vägrar starta i kylan och nu blir det snart Sverigevisit istället :-)

Ha det så bra!

#8 - - Mari:

Superfin!! Kul att det finns mysiga affärer där med.



Kram!

#9 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så fint det blev! Det är klart att du ska ha lite julstämning där borta också! Hoppas du haft en mysig adventshelg! Kram kram

#10 - - Josefin:

vilken tjusig adventsljusstake :)

#11 - - Anna:

Jag tycker att du har fixat en jättefin adventsljusstake! Klart du måste få ha en även på Island!



Sköt om dig tjejen! Kram Anna

#12 - - Fröken Fräken:

Men åh vilken fin ljusstake! Slår min med hästlängder. Och sedan med lärkträdskottar till kommer den ju att bli rent av sjangdåbel! Men å andra sidan så har jag ju inte ens lyckats hitta ljus till min... det var ju rent av pinsamt, här drar man till IKEA och räknar kallt med att fynda mängder av Fenomen blockljus. Men inte då! Ljusbovar hade varit till Happis och LÄNSAT!



Ja du vet, herr Fräken är ju civilingenjör, och när han börjar snacka om sina mattegrejer, beräkningar osch grejs så blir jag alltid väldigt väldigt sömnig...



Nu har jag ju gått och blivit förkyld IGEN! Men faktiskt muntrades jag upp av lite jultavelpyssel. Jag har gått och köpt handgjort papper från Indiska med smala guldslingor på, som jag håller på och ramar in, och helt plötsligt har jag fått lite guld in i köket. Hur gick det till? Ja, det är långt kvar innan det blir guldpläterade väggar, men man får nog se upp.. Och jag har bara satt upp två stjärnor än! Ja, jag säger då det... inget är som det brukar...



Ja, det blir att dra till Malmö på söndag per flyg. Hoppas jag. Det känns som att man kan vara beredd på vad som helst. Vad har jag inte råkat ut för hittills? De kanske bjuder på värsta lyxmaten ombord?! Moahaha...

#13 - - Mrs. b:

Trevlig advent till er på Island!

#14 - - Emma:

Trevlig advent på dej oxå=) Ha det bra, kram emmsan

#15 - - mallaco:

Vilka fina adventsbilder du tagit. Gillar verkligen zink, såå snyggt!

#16 - - Camilla:

Åh men så mycket fina bilder du har fotat. Thailand är ett helt underbart land och jag älskade ALLT, nästan! Island är också ett drömresmål till mig men jag får njuta av dina fina bilder så länge! UNDERBART:)

#17 - - Jessica:

vad fint det blev! Javisst är det en mysigt tid nu!

#18 - - Tess:

Så stilren och fin ljusstaken var.

Du har en utmaning att hämta hos mej. Ha en skön kväll.

Kram Tess

#19 - - Kikan:

Åh vad fin den var!! Härliga färger ihop!

Om du har tid och lust så har jag en liten utmaning till dig. Kola in:

http://hemmahoskikan.blogg.se/?tmp=06130927



Trevlig helg!

Kram Kikan

#20 - - Junitjej [Vinn en laptop-väska!]:

En sådan fin ljusstake!

#21 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vilken charmig ljusstake!

Kram Sandra

#22 - - Lisa:

Hej! Kolla in min fotoblogg, värt ett besök :) Tack!

#23 - - Monkan:

Hoppas du har det bra på exotiska Island :-) Jag ser att du har en kategori som heter ”utmärkelser”, det är ju utmärkt passande eftersom du ska få just en sån utav mig! Kika i det här inlägget så ser du den. http://pysslaosyssla.blogspot.com/2008/12/ddssynd-eller-bara-lite-fusk-utmrkelse.html

Upp