Förslag på julkort

Ja, jag hade ju funderat på att göra klart julkorten innan resandet börjar. Men jag menar, jag kan ju pyssla på Island också! :) Så det lutar åt det! Men jag tänkte ändå att jag skulle göra några förslag för att sätta igång tankeverksamheten, så det blev några test-julkort i helgen. Julkänslan infann sig inte riktigt, så det blev inga superjuliga kort, men... Lite rött, lite vitt och lite brunt och en hel del klister! :D



Material från Lagerhaus:
♥  presentpapper med pepparkasfigurer (förra året) och med vita prickar.
♥  presentsnöre med hjärtan.
Material från Panduro:
♥  brett och smalt cremefärgat papperssnöre
♥  presentpapper med ränder och med röda prickar
♥  filtstjärnor
♥  schablon till snöflingan
Material från Tiimari:
♥  metallhjärtan i silver, guld och brunt
Kort och paket | |
#1 - - Ellan:

Gu så fina! Jag ska oxå göra egna julkort i år, de blir nog inte lika fina som dina, men man kan ju alltid försöka:).

#2 - - Sofie:

Vilka härliga kort och fina detaljer! Så roligt med en resa till Island - spännande resemål! Kram, Sofie

#3 - - Monkan:

Vilken snygg omklädsel av stolarna, jätteläckert! Ja, hoppas verkligen impregneringen är effektiv, trist annars när du lagt ner massa jobb, och hittat sånt fint tyg.



Vad duktig du är som börjat tänka på julkort redan nu. Aha, så du gör massa helt olika, det ska jag kanske testa. Jag brukar göra en sort men kanske i lite olika färger, och lite extra pynt på vissa. Kul att se dina idéer (mina dröjer…), jättefina kort.



Du har nog rätt, oplaneradhögen ska nog vara störst :-) Det intressanta är annars att den planerade högen innehåller rätt trista och färglösa saker i jämförelse med Oplanerat…

#4 - - Mari:

Vad då inte superjuliga kort?? Tycker de är helt underbara. Du är ju superduktig på det där.

Här ska det tas vanlig kort och skickas iväg via posten klappat och klart. Tar iofs 17 kr men så smidigt då jag alltid glömmer att skicka i väg korten. Brukar hitta dem till påsken.



Kram och ha en bra dag!!

#5 - - Victoria:

Önskar man var hälften så duktig som dig.

#6 - - Jill:

Så fina! Roligt med lite inspiration. Högen med material ligger hemma och väntar på mig...och då är det ju alltid bra med influenser, för man vill ju verkligen inte att alla korten ska bli likadana.



Ha en fin dag!

#7 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka fina julkort du har gjort! Jag gjort några i fredags, lika bra att börja lite smått och göra lite då och då.



Svar: Ang. blogg.se så håller jag med dig, det verkar fungera bättre och krånglar mindre nu.



Ha en härlig dag! Kramar

#8 - - Katja:

så vackra! :) jag måste nog ta tag i det där jag med snart så det blir av! :)

#9 - - Livet i byn:

Superfina kort, du är duktig du!!



~Livet i byn

#10 - - BlomsterDesign:

Å vilka fina!! va duktig du är!

Kram elli

#11 - - Annika:

Tjusiga kort! De blev ju jättejuliga tycker jag. Ska du iväg på resa?

Kram Annika

#12 - - Helen:

Jag tycker att dina julkort är jättefina. Kikade även på ditt förra inlägg, snygga smycken!

#13 - - Emmy:

Vad duktig du är. Korten blev ju super fina! Och tycker att det är smart att du börjat redan nu så har man inte det också att tänka på mitt i allt annat som brukar vara kring jul :-)



Blev det en vit med grön text almanacka? Eller har du inte bestämt dig än?



Hoppas att du får en trevlig kväll.

#14 - - Emelie:

Vilka fina kort =)

#15 - - hanna:

Läs inlägget om varför prostitution ska vara lagligt. Endast i hannas och emelies blogg.

#16 - - Fröken Fräken:

Ja, alltså här hade jag ju bestämt mig för att det skulle bli grå, vita och rosa kort i år. Och så får jag se de här snyggisarna och får börja tänka helt om. Du får helt enkelt låta bli att göra sådana stiliga kort, jag blir ju helt förvirrad!! ;-) Annars har jag ingen julstämning alls nu, och jag vill gärna hålla det så eftersom jag annars kommer att tröttna på julen innan det ens blir Lucia. Tillåter mig att tänka på julkort, men inte mer!



Hörudu, den här tävlingen känns som den håller på att gå överstyr. Herr Fräken blir alldeles vimmelkantig över allt han måste administrera. Han hade ju planer på att fylla i alla tävlanden i Excelark (mitt hatprogram) men nu tror jag att vi får tänka om. Jag emotser fler tävlanden med skräckblandad förtjusning... och chockad!!



Det här med lapptäcke låter intressant! Särskilt om du hittar en massa tjusiga tyger i Thailand som du kan använda! Hur mycket får bagaget väga månne?



Nu ska jag städa vidare med ett öga på Äntligen Hemma. Gillar det här med att de gör om ett helt hus, det är skoj med lite REJÄLA projekt, man blir ju sugen själv på att riva ned fasad...

#17 - - Iris:

De bruna korten tyckte jag var jättefina, du är ju riktigt duktig du.. :)



ha det bra!

#18 - - Johanna:

Superfina julkort! Jag var faktiskt och köpte lite självtorkande lera på Panduro, blev så sugen på lite lerpyssel när jag såg ditt lerhjärta tidigare! Nu är det bara tiden som saknas :)



Ha en skön vecka, Kram!

#19 - - Johanna.B:

Vilka fina! Pratade faktiskt om julkort idag. Vi pratade om att det kanske är dags att börja göra dom snart.



Kram

/Johanna

#20 - - Ljuvligt Hemma:

Fin fina julkort :)

#21 - - Frida:

Jättefina kort. Brukar själv göra egna. Vet inte om jag hinner i år bara då vi håller på att inreda övervånigen i vårt hus:-)

#22 - - Axelina:

jättefina, jag gillar de med brunt papper!

#23 - - Jenny:

Åh pyssliga du! Så fina kort!!! Kram Jenny

#24 - - Isabels värld:

Guuud vilka fina kort! Duktig du är!! Kram Pernilla

#25 - - Tina på Peppar och Vanilj:

Tack för att du ville tävla hos mig på Peppar och Vanilj! Tyvärr vann du ju inte denna gång, men jag önskar dig större lycka nästa gång! Håll ögonen på min blogg, snart blir det en ny tävling!



Trevlig helg!

Kram Tina



ps Vilka underbara kort!! Jag blir INSPIRERAD!!! :D

#26 - - Annah:

Vilka grymt fina kort !

Ha en skön helg!

Kram Annah

#27 - - Annelie Swärd:

vilka söta! åå vad jag längtar till julen nu..har bytt till vinterdäck i dag så nu kanske snön kan komma om inte allt för länge iaf =)



Trevlig helg!

Annelie

#28 - - Anna:

Vilka fina julkort, önskar man hade varit lika duktig som dig. Själv orkar jag aldrig att pyssla med sådana saker. Va kul att åka till island, vad ska du göra där??

#29 - - Kattis:

Vilka jättefina julkort - tack för tipset!

Upp