Tisdagstema - handgjort



Äntligen är sjalen färdigvirkad! Den har hängt med mig de senaste året och varit med på alla resor och äventyr. Det började med att jag köpte garnet i Härnösand där jag gjorde praktik förra vårvintern. Jag började virka på den där men kom inte så långt faktiskt. Den hamnade i virkprojektlådan och glömdes bort ett tag. Men så tog jag med mig virkningen till Thailand och det virkades friskt på flyget dit och sedan hem. Men inte heller då blev jag färdig! Så jag tog med mig virkningen på nästa flygresa oxå, till Island där jag återigen var på praktik. Efter den resan så var det bara ett par varv kvar och det slutförde jag i veckan här i Norge.

Färdigställandet av sjalen känns nästan som en avslutning på allt flängande och farande jag pysslat med på slutet. :) Ja, nu vet jag ju att jag kommer att flytta hem härifrån i höst så det är inte riktigt färdigflängt, men det är ju ända 7 månader på samma ställe! Har jag förresten nämt att vi även har tittat på en annan lägenhet här i byn?! ;P
Garn och virkning | |
#1 - - Bokmalen:

Tjusigt!! Det känns ju så bra när man blir klar med nåt som tagit tid! :)

Spännande, ska ni flytta??

Kramen, Maria

#2 - - Jo:

:) Visst är det härligt att färdigställa envisa UFOn? Jag är snaaaart färdig med min västklänning, det trodde jag aldrig skulle hända!

#3 - - Helena:

Guuuud vilken fin katt! Och vart är det ni ska flytta? (:

#4 - - Sofia:

Så du har spenderat tid i lilla Härnösand? Min kära hemstad som jag lämnade i somras för Linköping :D

#5 - - Anonym:

hej cutie =) hur ser dagens planer ut?

#6 - - Johanna:

Vad fin den blev, och söt kisse också!



Hoppas du får en skön vecka, kram Johanna

#7 - - Anonym:

Bokmalen & Helena: Ja, vi har inte bestämt oss för att flytta, men när vi tittade på denna lägenheten tittade vi även på den andra. Som är mycket mysigare, men under renovering. Den blir klar i vår och då kanske det blir en flytt. Vi får se! :)



♥ Kramar Pysselprinsessan ♥

#8 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så fin den blev! Vilken söt katt! Ha en bra dag! Kram

#9 - - Jessica:

Det ser ju jätte mysigt ut!!!



KRAM

#10 - - Jill:

Så härligt att bli färdig med ett sånt "evighetsprojekt". OCh så blev den ju snygg också! Har själv ett sånt där halsduksprojekt liggande...men är nog inte riktigt manad till att slutföra det ännu.



Hoppas du har en fin tisdag!

#11 - - Sofie:

Vad fin den blev och så smart att passa på att virka på planet! Söt kisse också :) Kram, Sofie

#12 - - Fröken Fräken:

Jag måste bara först få utbrista i: VA?? Finns det INGA loppisar i Norge?? Vad är det för ett grymt ställe som ni har hamnat på?! Hoppas att du hittar några snart, de kanske ligger väl undangömda?



Huvudsaken är ju att sjalen till slut blir klar, och att du har haft trevligt under tiden! Och som du har flängt den senaste tiden är jag imponerad över att du har hunnit gäspa! ;-)



Tyvärr blev jag inte frisk under min tur till Malmö, utan jag kom tillbaka ännu mer förkyld... den fuktiga luften där, med plusgrader, gillades av min raspiga hals (men kanske var sämre för förkylningen?) och så hann jag besöka sådana eminenta butiker som Panduro, Granit och Village :-) Det blev fler bokstäver och nu har de kommit upp ovanför sängen :-) Fast jag har inte bestämt än om jag ska måla några av dem. Något ska man ju pyssla med i helgen. Som tex göra en ny tygtavla av fyndat Marimekkotyg. 99 kr per meter känns mycket mer rimligt än 395 kr/m.



Ja, det är knivigt att bestämma sig om skåpet ska bli vitt eller grått...

#13 - - Junitjej:

En sådan fin sjal!

#14 - - Mrs. b:

Vad fin den blev sjalen!

Du frågade om mormorsrutorna - jag har använt mig av denna beskrivning:

http://www.regeringen.ax/.composer/upload/museum/Virkning.pdf

Den garnen jag köpte passade att virka med virknålsstorlek 3.5. Jag har faktiskt ännu inte räknat ihop antal garnnystan som gick åt, ska göra det så fort jag bara hinner.

#15 - - Linda P:

Ser härlig ut! Själv funderar jag på korsstygn...

#16 - - Sara - Zassi:

Åh så fin bild!!



Ha det bäst!

Kram

#17 - - Britt:

Hej; va duktig du är! jag är helt hopplös på att både virka och sticka. Det överlåter jag till min mamma, som gör det mycket snyggare och snabbare! ;-)



Kram britt

#18 - - pysselpralinen:

Nämen ser man på maken, ganska berest sjal kan man konstatera. Och ganska imponerande att till slut färdigställa den såhär när våren närmar sig. =) Själv vet jag att jag antagligen aldrig skulle gjort klart den, liksom lite typsikt mig att börja på ett projekt, men sedan upptäcka ett nytt väldigt kul som jag gärna vill påbörja, och då är ju inte det där första lika kul längre. Nä, det där med att avsluta har aldrig varit min grej. Mycket roligare att påbörja nytt!

Hur trivs ni i Norge? Jag är lite nyfiken. Och är det verkligen sant som jag råkade skymta lite ovan, finns det inga loppisar (håller för munnen och blinkar till av fasa vid tanken)?!!

#19 - - Turquoise inspiration:

Åhh tänk om man var så händig att man kunde virka.

Du har en utmaning att hämta hos mig om du har tid över.

Sov gott

Tess

#20 - - Susanne:

Jättefin sjal! Och väldigt fina bilder. Bravo! :-)

#21 - - Mirry:

Så söt blogg du har!



Spana in Borås största blogg!



www.arntyochmirry.se



Kommentera gärna!

#22 - - Annika:

Vilken fin sjal! Så mycket roligare att använda en sjal som man har stickat själv. Söt kisse!

Upp